Αρχική Απόψεις Ο Παναιτωλικός και οι αναιμικές χορηγίες του 2018

Ο Παναιτωλικός και οι αναιμικές χορηγίες του 2018

0
Χορηγός πίσω από το τέρμα
Χορηγός πίσω από το τέρμα

Μετά από μία εποικοδομητική συζήτηση, σήμερα του Σταυρού, βοήθειά μας, βρήκα την αφορμή να ρίξω μία ματιά στο 2017 και στο 2018 όσον αναφορά τις χορηγίες. Η έρευνα, ή κατά τους μορφωμένους ρεπορτάζ, μπορεί να μην είναι ικανή να προσφέρει απτά στοιχεία, όπως αριθμούς, τιμολόγια, κ.ο.κ., γιατί πολύ απλά δεν έχουμε πρόσβαση στους φοριαμούς της ΠΑΕ, αλλά θα κάνουμε ότι κάνουν και οι αστροφυσικοί, δηλαδή θα παρατηρήσουμε και θα βγάλουμε τα συμπεράσματά μας σύμφωνα με τις μετρήσεις/παρατηρήσεις μας.
Όπως σε κάθε έρευνα θα πρέπει ορίσουμε τις μεταβλητές μας και τη μέθοδο που ακολουθούμε. Κύριος άξονάς μας είναι τα 1-2 πρώτα παιχνίδια του παναιτωλικού εντός έδρας και μέσο μελέτης τα στιγμιότυπα του κάθε αγώνα, μιας και αυτά είναι που μένουν στην ιστορία. Από αυτή τη μέθοδο αποκλείουμε τις δεκάδες ανούσιες διαφημίσεις της NOVA ή της ΕΡΤ στις θέσεις διαφήμισης πάνω στο πράσινο.
Οι ονομασίες που χρησιμοποιώ για τους χορηγούς, δεν είναι οι επωνυμίες των επιχείρησεων, είναι απλά το όνομα που φαίνεται πιο ξεκάθαρα σε κάθε περίπτωση.

Εμφάνιση Παναιτωλικού 2018-2019
Εμφάνιση Παναιτωλικού 2018-2019

Χορηγοί Παναιτωλικού 2017

Μεγάλος Χορηγός για το 2017 ήταν ο Καψάλης, όπου είχε τη θέση πίσω από το αριστερό τέρμα.
Πίσω από το αριστερό τέρμα έχουμε με τυχαία σειρά: Volton, Μπινιάρος, Θανασούλης/ας(άγνωστη κατάληξη), Λαϊνά, nova group, Αθανασίου.
Κερκίδα, έναντι των VIP, πίσω: Autovision, Firma, Λέρης, Σιδέρης, Θανασούλης/ας, Αϋφαντής
Πλαίσια εντός πρασίνου: Νταλιάνης, Scotsman, Volton, Μπουρλής, ΟΠΑΠ, Emileon, Βικος, Σουρωτή, Praktika, Αθανασίου, Legea, Θέμελης, Παγκαλίδης, Medicon, Κατσούπη, Nova Group, Avance, AZ, Cartridge world, Autovision, Νταης, SYM, Molto.
Ένδυση παιχτών: Οπαπ μπροστά και πίσω

Χορηγοί Παναιτωλικού 2018

Μεγάλος Χορηγός για το 2018 είναι ο Αϋφαντής, με περισσότερο χώρο αλλά και μεταφορά των υπολοίπων πιο δεξιά.
Πίσω από το αριστερό τέρμα: Βασιλείου, Λαϊνά, Medicon, Μπινιάρος, Volton, Θανασούλης/ας, Μπίμπας, Nova group.
Κερκίδα, έναντι VIP, πίσω: Λέρης, Θανασούλας/ης, Αϋφαντής, Σιδέρης, Καρακώστας
Πλαίσια εντός πρασίνου: SYM, Νταλιάνης, Αμφιγάλ, Volton, ΑΖ, Spartan, Μπουρλής, Benjamin Moore, Νταής, Αϋφαντής, Emileon, Σταθοκωστόπουλος, Παγκαλίδης, Voulis, Καψάλης, Οπαπ, Χούση
Ένδυση παιχτών: ακολουθεί ανάλυση επί του θέματος πιο κάτω.

Οι διαφορές στις δύο χρονιές

Θα πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν ότι οι διαφημίσεις εντός πρασίνου, όπως και σε κάθε αγώνα, φιλοξενούν και επιχειρήσεις από όλη την Ελλάδα, είτε μέσω του τηλεοπτικού συμβολαίου, είτε μέσω των χορηγών του πρωταθλήματος. Μην φαίνεται περίεργο ότι κάποια επιχείρηση πανελλαδικής εμβέλειας και φήμης, διαφημίζεται στον Παναιτωλικό.
Πέραν των διαφημίσεων αυτών, παρατηρούμε μία φυγή χορηγών στις θέσεις που φιλοξενούνται οι τοπικές επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, πίσω από την κερκίδα έχουμε 4 που παρέμειναν από το 2017, ένας νέος χορηγός και 2 οι οποίοι δεν θα βρίσκονται για το 2018 σε σχέση με το 2017.
Πίσω από το τέρμα, αλλά σε πολύ πιο δύσχερη θέση και μικρότερο εμβαδό έχουμε αύξηση των χορηγών, με άγνωστο κόστος σε σχέση με πέρυσι, με 3 νέους χορηγούς, 1 απών και 5 ίδιους με πέρυσι.
Τα διαφημιστικά πλαίσια εντός του πρασίνου δείχνουν αρκετή μείωση στους τοπικούς, μικρούς, χορηγούς και απουσία πολλών πανελλαδικών επιχειρήσεων. Παρατηρούμε μείωση 27% στους χορηγούς, σε αυτή τη θέση, και απουσία μεγάλων ονομάτων όπως αυτό του Οπαπ, Molto, κ.ο.κ.. Η αλλαγή από τη Nova στην ΕΡΤ είναι εμφανής, αλλά τον ίδιο δρόμο ακολουθούν και οι υπόλοιπες διαφημίσεις.

Χορηγός Φανέλας

Προβλήματα στο panetolikos.gr
Ένα συνηθισμένο φαινόμενο για το panetolikos.gr

Το κοινό μυστικό στον Παναιτωλικό είναι ο χορηγός της Φανέλας. Μετά από αναζήτηση στο άθλιο, δύσχρηστο και κακοφτιαγμένο panetolikos.gr, έβγαλα άκρη από τρίτες σελίδες. Οι φανέλες του Παναιτωλικού έχουν καθοριστεί απο τα μέσα του καλοκαιριού, ενώ οι ψηφοφορίες για την επιλογή της επαιτιακής και της εμφάνισης ως φιλοξενούμενης ή γηπεδούχος ομάδα, είναι άσχετες με την ημερομηνία παράδοσής τους στην ομάδα.
Για να μη μακρυγορούμε, ο Παναιτωλικός απ’ ότι φαίνεται δεν έχει βρει κύριο χορηγό για τη φανέλα. Ο Χορηγός της φανέλας είναι και αυτός που θα δώσει τα περισσότερα λεφτά, πολλαπλάσια από αυτά που ακούγεται ότι δίνουν οι υπάρχοντες χορηγοί που φαίνονται στο γήπεδο. Ο περσινός χογηγός, Οπαπ, έχει επιλέξει τις ομάδες που στηρίζει, παρόλο που βγάζει λεφτά από όλες τις ομάδες της Super League. Οπότε, όταν θα κλείσει και ο μεγάλος χορηγός, τότε μάλλον θα βγουν και οι νέες φανέλες στο γήπεδο.

Απούσες οι μεγάλες τοπικές επιχειρήσεις

Ένα από τα αξιοπερίεργα της υπόθεσης είναι ότι εάν βάλουμε κάτω τις 5-10 μεγάλες επιχειρήσεις της περιοχής, λίγες από αυτές έχουν αξιοποιήσει την προβολή που προσφέρει ο Παναιτωλικός. Ακόμα, δε, και όταν κάποιες από αυτές κάνουν το βήμα να διαφημιστούν, γίνεται για ένα φεγγάρι. Θα ήθελα να ψάξω και να φτιάξω ένα αρχείο για όλους τους χορηγούς του Παναιτωλικού στην 1η εθνική κατηγορία, αλλά λόγω απουσίας οργάνωσης του αρχείου του Παναιτωλικού, θα το αφήσω για κάποια επόμενη φορά.
Εκεί που θα ήθελα να μείνω είναι στο γεγονός ότι ο Παναιτωλικός φαίνεται ότι χωλαίνει στον τομέα της προώθησης. Να δεχθούμε ότι στην Αλφα επιχείρηση δε μπορείς να βγάλεις άκρη στο θέμα της διαφήμισης, επίσης να δεχτώ ότι και η Βήτα επιχείρηση είναι ή το παίζει δύσκολη, άντε και η Γάμα επιχείρηση, αλλά δεν είναι δυνατόν τα περισσότερα μεγάλα ονόματα της Αιτωλοακαρνανίας και δη του Αγρινίου να απουσιάζουν από το πλευρό του Παναιτωλικού. Από όλες αυτές τις περιπτώσεις ο κοινός παρονομαστής είναι ο Παναιτωλικός, που σημαίνει ότι μπορεί η πλειοψηφία των επιχειρήσεων να είναι αρνητικές σε μία χορηγία, δεν παύει να δείχνει ένα καλό πρόσωπο και η ομάδα απέναντι σε αυτές.
Δυστυχώς ή ευτυχώς, θέλοντας να παρουσιάσω ένα πιο απτό παράδειγμα, δε γίνεται να μην εστιάσω σε κάποιες επιχειρήσεις. Θα ήθελα να αναφερθώ στα 3 καινούρια ξενοδοχεία του Αγρινίου και στα υπόλοιπα 2-3, που ναι μεν πιο παλιά, αλλά εξίσου μεγάλα. Κανένα από αυτά δε φαίνεται ούτε για το 2017, αλλά ούτε για το 2018 να έχουν κάποια συνεργασία με τον Παναιτωλικό.
Η συνεργασία με ένα ξενοδοχείο, είτε για τις εκδηλώσεις όπως η ποδο-αντισφαίριση, footvolley στα ελληνικά, που διογρανώνεται από τον Παναιτωλικό τώρα το Σεπτέμβρη, είτε για τις ομάδες που φιλοξενούνται στο Αγρίνιο για 1-2 βράδια, θα ήταν ωφέλιμο για τον Παναιτωλικό από την άποψη της χορηγίας, αλλά και σίγουρα 50 διανυκτερεύσεις το μήνα για το ξενοδοχείο.

Το ζουμί της υπόθεσης

Όσο και καλά να πηγαίνει η ομάδα εντός του γηπέδου, δεν παύει να έχει ανάγκη την κοινωνία γύρω της. Θεωρούσαμε το πρόβλημα με τα τηλεοπτικά συμβόλαια το πιο μεγάλο σκόπελο που έπρεπε να ξεπεράσει η διοίκηση. Εάν βάλουμε κάτω και υπολογίσουμε με πρόχειρους υπολογισμούς τις συναλλαγές του καλοκαιριού και την κατάσταση σήμερα, η διοίκηση έχει χάσει πολλαπλάσια από αυτά τα 3-4 κατοστάρικα που κέρδισε παραπάνω από τη συμφωνία με την ΕΡΤ. Η διοίκηση φαίνεται να έχει κακή σχέση με τον κόσμο, λόγω της απουσίας του από το γήπεδο, αλλά και με τους (εν δυνάμει) χορηγούς.

Leave a Reply

  Εγγραφή  
Ειδοποίηση για